Privacyverklaring
Hier vindt u de privacyverklaring van RFEA. In dit document wordt uitgelegd welke persoonlijke gegevens er worden verzameld en voor welke doelen die worden opgeslagen. Daarnaast vindt u hier uitleg over uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens en hoe u daar gebruik van kunt maken.
Deze privacyverklaring zal soms worden gewijzigd, bijvoorbeeld door wetswijzigingen.
Wie we zijn
RFEA staat voor Register Financieel Echtscheidingsadviseur. Het keurmerk RFEA waarborgt onafhankelijk en deskundig advies bij echtscheiding. De vereniging RFEA is de beroepsorganisatie voor de aangesloten adviseurs.
Waarom wij persoonsgegevens verwerken
Persoonsgegevens hebben wij nodig om onze dienstverlening en taken richting onze leden naar behoren uit te voeren. In dit kader delen wij soms gegevens met derden. Met deze partijen zijn of worden voor een juiste en integere uitvoering (sub)verwerkersovereenkomsten afgesloten.
Onze website
Als bezoeker aan onze website registreren wij uw IP-adres, ook dat is een persoonsgegeven. Deze data worden uitsluitend gebruikt voor het goed functioneren van de website. Meer hierover leest u onder ‘cookies’.
Wij verzamelen ook gegevens om onze website te verbeteren. Dit gebeurt met Google Analytics. Deze gegevens zijn anoniem en dus niet gebonden aan uw persoon. Denk hierbij aan informatie over de duur van websitebezoeken of de pagina’s die worden bezocht.
Bewaren
Uw persoonsgegevens worden gedurende een langere tijd bewaard. Over het algemeen bewaren wij onze administratie zeven jaar, omdat dit nodig is voor de fiscale verplichtingen van onze organisatie.
Persoonsgegevens inzake een event die betrekking hebben op deelnemers die niet zijn aangesloten bij RFEA, worden bewaard voor zo lang dat nodig is voor de uitvoering en afhandeling van het event. Daarna worden ze geanonimiseerd en enkel gebruikt voor statistische doeleinden, tenzij wij expliciet toestemming hebben gekregen van u om de contactgegevens opnieuw te mogen gebruiken voor informatie over toekomstige events.
Beveiliging
Uw gegevens worden digitaal opgeslagen in een e-mailbox en een database op onze server. De toegang en beveiliging voldoen aan strenge normen. Een externe ICT-expert monitort de beveiliging. In geval van een incident (datalek) wordt dit zo snel mogelijk ongedaan gemaakt, ter voorkoming van verdere schade.
Onze software, zoals browsers, virusscanners en operating systems, worden up-to-date gehouden door de externe ICT-expert. Dagelijks wordt een back-up gemaakt, waarmee de beschikbaarheid en de toegang tot persoonsgegevens tijdig kunnen worden hersteld.
Gegevens van onze website worden beheerd door Publiz.
Uw rechten
Recht op inzage
U hebt het recht om te allen tijde uw gegevens op te vragen die bij RFEA worden vastgelegd en bewaard. Dit doet u door een e-mail te sturen aan info@rfea.nl. U krijgt dan een overzicht van uw gegevens.
Recht op rectificatie
Kloppen uw gegevens niet? Of zijn uw gegevens veranderd? U hebt het recht om dit te laten rectificeren door RFEA.
Recht op overdracht
Wanneer u overstapt naar een andere partij of dienst, hebt u het recht op overdracht van uw gegevens die bij RFEA zijn opgeslagen. Op uw verzoek dragen wij die gegevens over aan de andere partij.
Recht op wissen van gegevens
Wilt u niet langer dat uw gegevens bij RFEA worden vastgelegd? Dan hebt u het recht op het laten wissen van uw gegevens. Houd er rekening mee dat dit gevolgen kan hebben voor uw lidmaatschap of eventuele diensten die u afneemt van RFEA.
Recht op het indienen van een klacht
U hebt het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, als u vindt dat RFEA niet op de juiste manier met uw gegevens omgaat. Dit kan via deze link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/
Reactietermijn
Het gebruik maken van deze rechten kan via info@rfea.nl Het is ons streven is om binnen een week te reageren.
Vragen? Neemt contact op met ons via: tel 024-3739570 of info@rfea.nl